Másodikos kisfiam dadog. Valamikor jobban, valamikor kevésbé. 1,5 éve járunk dadogás terápiára. Én mivel tudok segíteni neki, hogy gyorsabban tudjon fejlődni?

Kedves Péter!

A dadogás gyógyulása bizonyos esetekben hosszabb időt igényel, nincs ebben semmi szokatlan. Ilyenkor különösen nagy jelentősége van, hogy a gyermekünkkel türelmesek legyünk, és mi magunk is elfogadjuk, hogy mindennek eljön az ideje. A folytatás olvasása →

Kislányom most kezdte az ovit. Szeretnék vele minél több olyan játékot játszani, ami igazán hasznos a fejlődése szempontjából. Lehet tudni, hogy pontosan milyen képességeit fejlesztheti egy-egy játék?

Kedves Andrea!

Az óvodás gyermekek számára az érzelmi biztonság megteremtése alapvető fontosságú testi-lelki fejlődésük szempontjából. A játék ugyancsak fontos szerepet játszik ebben. A folytatás olvasása →

Második osztályos kislányom sok tanulási nehézséggel küzd több tantárgyból is. Rosszul teljesít, pedig sokat bátorítom, ráadásul nehezen alkalmazkodik a társaihoz. Sokszor azt érzem, hogy nem érti, ha beszélgetünk ezekről a helyzetekről, mintha másként érzékelné a világot maga körül, mint a többiek. Sokat olvastam az enyhe értelmi fogyatékos gyerekekről és felmerült bennem, hogy talán érintett lehet a gyermekem. Hogyan segíthetek a kislányomnak?

Kedves Eszter! 

Az említett jelek sok egyéb más szervi vagy pszichés problémára is utalhatnak, így mindenképpen javasolt szűrővizsgálatra vinni gyermekét. A pontos diagnózis segít eloszlatni a kétségeket, és abban is megerősítést ad, ha a probléma valódi okait máshol kell keresni. A folytatás olvasása →

Elmúltam 18 éves, középiskolás koromban nem sikerült az érettségim matematikából. Később újra próbálkoztam, akkor is megbuktam. Lehet, hogy diszkalkuliás vagyok? Kitől kérhetem a vizsgálatot, ha a pedagógiai szakszolgálatban már nem vizsgálnak meg, és nem veszek részt a köznevelésben?

Kedves Máté!

Csak bátorítani tudom, hogy részt vegyen a vizsgálaton, hiszen a diszkalkúlia felismerése és kezelése segít megbirkózni a vizsga helyzettel is, sőt ha súlyos tanulási zavart diagnosztizálnak Önnél, a vizsgán mentesítést is kaphat a tárgyból. A folytatás olvasása →

Kislányom első osztályos, és a matek sajnos nem tartozik a kedvencei közé, pedig a szorzótáblát és az összeadást sokat kéne gyakorolnia. Milyen játékos feladatok segíthetnek, hogy kedvet kapjon a tanuláshoz?

Kedves Eszter!

Csak bátorítani tudom, hogy gyermekének játékkal csináljon kedvet a tanuláshoz. Ennél csábítóbb módja nincs is, ahogy a feladatból érdekes felfedezést varázsolhatunk. A folytatás olvasása →

Második osztályos kisfiam rosszul olvas, és a helyesírással is nehezen boldogul, a fantáziája viszont elképesztően kreatív. Saját meséket talál ki, egyiket a másik után, látszik, hogy mennyire élvezi, és nagyon ügyes ebben. Leckét viszont nem szívesen ír, az iskolában figyelmetlen, emiatt kevesebb a sikerélménye és gyakran rosszkedvű. Hogyan segíthetek neki?

Kedves Zita!

Olyan problémára hívja fel a figyelmet, amellyel szinte minden olyan szülő találkozik, aki tehetséges gyermeket nevel. Egy örök érvényű idézet jut erről eszembe: „a kreatív emberek hibáznak, a rendkívül kreatívak pedig gyakrabban”. A folytatás olvasása →

3 / 4 oldal1234