Második osztályos kislányom sok tanulási nehézséggel küzd több tantárgyból is. Rosszul teljesít, pedig sokat bátorítom, ráadásul nehezen alkalmazkodik a társaihoz. Sokszor azt érzem, hogy nem érti, ha beszélgetünk ezekről a helyzetekről, mintha másként érzékelné a világot maga körül, mint a többiek. Sokat olvastam az enyhe értelmi fogyatékos gyerekekről és felmerült bennem, hogy talán érintett lehet a gyermekem. Hogyan segíthetek a kislányomnak?

Kedves Eszter! 

Az említett jelek sok egyéb más szervi vagy pszichés problémára is utalhatnak, így mindenképpen javasolt szűrővizsgálatra vinni gyermekét. A pontos diagnózis segít eloszlatni a kétségeket, és abban is megerősítést ad, ha a probléma valódi okait máshol kell keresni. A folytatás olvasása →

Elmúltam 18 éves, középiskolás koromban nem sikerült az érettségim matematikából. Később újra próbálkoztam, akkor is megbuktam. Lehet, hogy diszkalkuliás vagyok? Kitől kérhetem a vizsgálatot, ha a pedagógiai szakszolgálatban már nem vizsgálnak meg, és nem veszek részt a köznevelésben?

Kedves Máté!

Csak bátorítani tudom, hogy részt vegyen a vizsgálaton, hiszen a diszkalkúlia felismerése és kezelése segít megbirkózni a vizsga helyzettel is, sőt ha súlyos tanulási zavart diagnosztizálnak Önnél, a vizsgán mentesítést is kaphat a tárgyból. A folytatás olvasása →

Kislányom első osztályos, és a matek sajnos nem tartozik a kedvencei közé, pedig a szorzótáblát és az összeadást sokat kéne gyakorolnia. Milyen játékos feladatok segíthetnek, hogy kedvet kapjon a tanuláshoz?

Kedves Eszter!

Csak bátorítani tudom, hogy gyermekének játékkal csináljon kedvet a tanuláshoz. Ennél csábítóbb módja nincs is, ahogy a feladatból érdekes felfedezést varázsolhatunk. A folytatás olvasása →

Második osztályos kisfiam rosszul olvas, és a helyesírással is nehezen boldogul, a fantáziája viszont elképesztően kreatív. Saját meséket talál ki, egyiket a másik után, látszik, hogy mennyire élvezi, és nagyon ügyes ebben. Leckét viszont nem szívesen ír, az iskolában figyelmetlen, emiatt kevesebb a sikerélménye és gyakran rosszkedvű. Hogyan segíthetek neki?

Kedves Zita!

Olyan problémára hívja fel a figyelmet, amellyel szinte minden olyan szülő találkozik, aki tehetséges gyermeket nevel. Egy örök érvényű idézet jut erről eszembe: „a kreatív emberek hibáznak, a rendkívül kreatívak pedig gyakrabban”. A folytatás olvasása →

Elsős kisfiam a rendszeres otthoni gyakorlás ellenére sem tud olvashatóan írni, és gyakran vét helyesírási hibákat. Lehetséges, hogy fejlesztő terápiára van szüksége?

Kedves Vera!

Az írástanulás sok kisiskolás számára okoz nehézséget, és egyáltalán nem feltétlenül jelent a későbbiekben hátrányt, gondoljunk csak például a híres krimi szerzőre, Agatha Christie-re, akinek saját bevallása szerint mindig is gyenge pontja volt a betűvetés. A folytatás olvasása →

Hallottam, hogy vannak olyan iskolák, ahol a gyerekek nem kapnak házi feladatot. Ez tényleg jó dolog?

Kedves Tamás!

Ez a téma manapság megosztja a szakembereket és a szülőket egyaránt. A gyerekek sokszor túlterheltek az iskolában, érthető, ha a szülők úgy érzik, jobb, ha az otthoni feladatokkal már nem kell tovább vesződniük a nap végén. A folytatás olvasása →

4 / 5 oldal12345