Gyógytestnevelési napot tartottak Budapesten

GyógytestnevelésBudapest, 2016. március 21. Sényi Gabriella gyógytestnevelő foglalkozást tart a fővárosi gyógytestnevelési napon a Pestszentlőrinci Nyitnikék Óvodában 2016. március 21-én. MTI Fotó: Illyés Tibori napot tartottak március 21-én Budapest minden kerületében, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat (FPSZ) tagintézményeiben. A rendezvényeken a szülők, a pedagógusok, az orvosok és védőnők betekinthettek a gyógytestnevelők munkájába, a szakemberek pedig bemutatták az új módszereket. A gyermekgyógyász orvosok és a szakorvosok mozgásszervi vizsgálatai szerint az alsó tagozatos tanulók 30-40 százalékát érinti a hanyag tartás vagy már kialakult gerincferdülés – áll az FPSZ  MTI-hez eljutatott közleményében.
Hozzátették, a foglalkozásokon óvodás korú gyermekek segítségével mutatják be, mennyire fontos a korai szűrés és a prevenció, hiszen a gyermekkori kezdődő mozgásszervi, belgyógyászati elváltozások nagy része játékos módszerekkel, speciális, komplex pszichomotoros mozgásfejlesztő gyakorlatokkal megelőzhető, illetve a már kialakult elváltozás javítható.  Az érdeklődők betekinthetnek abba is, hogyan lehet felismerni az esetleges rendellenességeket, különböző tartáshibákat. A március 21-ei nyílt nap programjairól a pedagógiai szakszolgálat honlapján lehet tájékozódni.

cikk forrása: MTI

MTI Fotó: Illyés Tibor

Várandós vagyok a kislányommal és nehezen barátkozom meg azzal, ahogyan változik a testem. Szeretnék karcsú maradni, de a kisbabám egészsége fontosabb. Hogyan lehetnék elégedettebb magammal?

Kedves Csilla!

A legtöbb várandós anyuka hasonló dilemmákkal küzd! Először is érdemes tudatosítani, milyen hatások befolyásolják, hogyan látjuk a testünket. Vannak olyan kultúrák, ahol a nőideált a kövérség testesíti meg. A mauritániai asszonyok például boldogtalanok, ha soványak, és ilyenkor a férfiak is más szemmel tekintenek rájuk. A folytatás olvasása →

Gyógytestnevelés Napja 2016

A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálatban dolgozó gyógytestnevelők az előző év hagyományának megfelelően a fővárosi kerületek iskoláiban nyílt napot tartanak.
A nyílt nap célja, hogy a kollégák felhívják a szülők, pedagógusok, orvosok, védőnők figyelmét a gyógytestnevelés fontosságára, valamint bemutassák milyen lehetőségek rejlenek a gyógytestnevelés órák mozgásanyagában.
Az esemény jó alkalmat biztosít arra is, hogy a látogatók betekintést nyerjenek a gyógytestnevelő tanárok munkájába.

Az eseményről szóló részletes tájékoztató füzet elérhető erre a linkre kattintva!

fotó: Joe Goldberg

Elsős kisfiam a rendszeres otthoni gyakorlás ellenére sem tud olvashatóan írni, és gyakran vét helyesírási hibákat. Lehetséges, hogy fejlesztő terápiára van szüksége?

Kedves Vera!

Az írástanulás sok kisiskolás számára okoz nehézséget, és egyáltalán nem feltétlenül jelent a későbbiekben hátrányt, gondoljunk csak például a híres krimi szerzőre, Agatha Christie-re, akinek saját bevallása szerint mindig is gyenge pontja volt a betűvetés. A folytatás olvasása →

Hallottam, hogy vannak olyan iskolák, ahol a gyerekek nem kapnak házi feladatot. Ez tényleg jó dolog?

Kedves Tamás!

Ez a téma manapság megosztja a szakembereket és a szülőket egyaránt. A gyerekek sokszor túlterheltek az iskolában, érthető, ha a szülők úgy érzik, jobb, ha az otthoni feladatokkal már nem kell tovább vesződniük a nap végén. A folytatás olvasása →

A diszpraxia

Idegenül cseng ez a kifejezés a fülünkben, nem forog gyakran a szóbeszédben, pedig a beszédzavarban…

Valóban nem forog gyakran a szóbeszédben ez a kifejezés, amely mégis a beszédzavarban érintett gyermekek 4,3 %-át érinti. Előfordul, hogy sokáig rejtve marad, mert az érintett személy „csupán” nagyon ügyetlennek tűnik. Ennél azonban többről van szó. A betegségből adódó kudarcok elkerülése, a személyiségfejlődés megfelelő alakulása érdekében érdemes minél korábban felfedezni és kezelni is.

A diszpraxia fogalma

A praxia szó cselekvéssorok tervezését, irányítását jelenti, ami meghatározott feladat érdekében történik. Tanulási folyamat eredményeként alakul ki. A praxia a saját test és környezet kölcsönhatásában megszerzett és elsajátított mozgás megfelelő alkalmazása. Magába foglalja, hogy

  • a mozgássorok helyes időrendben követik egymást,
  • a felesleges együttmozgások kiiktatásra kerülnek,
  • a testséma és téri tájékozódás pontos.

A praxia zavara a diszpraxia, amely a saját test és a környezet kölcsönhatásának zavara. Idegrendszeri eredetű mozgáskoordinációs zavar. Fennállásakor hiába a mozgásos, gyakorlati tapasztalat, azt nem képes az érintett személy a megfelelő módon alkalmazni. Ayres szerint a szenzoros integráció zavarinak egyfajta megnyilvánulása, amely az érzékek – látás, hallás, tapintás, szaglás, mozgás – feldolgozását, összekapcsolását és az azokra adott megfelelő válaszadást foglalja magába. A folytatás olvasása →