A gyerekem logopédushoz jár, ahol a hangok javításával foglalkoznak. Mindig hoz haza gyakorolni valót, de ehhez sokszor nincs kedve, vagy nem úgy megy, mint a logopédusnál. Mit tegyek?

Kedves Szabrina!

 Az otthoni gyakorlás kincset ér a gyermek számára. Gyakran előfordul, hogy amire a logopédiai teremben, a logopédus jelenlétében képes a gyermek, azt még egy ideig más környezetben nem tudja megismételni. Ehhez további tanulási folyamatra van szüksége. A folytatás olvasása →

A gyerekem logopédushoz jár, ahol a hangok javításával foglalkoznak. Mindig hoz haza gyakorolni valót, de ehhez sokszor nincs kedve, vagy nem úgy megy, mint a logopédusnál. Mit tegyek?  

Kedves Szabrina 

Az otthoni gyakorlás kincset ér a gyermek számára. Gyakran előfordul, hogy amire a logopédiai teremben, a logopédus jelenlétében képes a gyermek, azt még egy ideig más környezetben nem tudja megismételni. Ehhez további tanulási folyamatra van szüksége. A folytatás olvasása →

A logopédus hallásvizsgálatra és fül-orr-gégészeti vizsgálatra küldte a gyermekemet. A beszédfejlesztéshez miért van erre szükség?

Kedves Apuka! 

Első hallásra valóban szokatlanul csenghet a logopédus javaslata, mégis alaposságról tanúskodik. A beszéd többek között utánzás útján fejlődik, a beszéd és az anyanyelv elsajátítása a környezetben hallottak segítségével történik. Ha ilyenkor időszakos-, vagy tartós hallásprobléma áll fenn, a folyamat akadályokba ütközik. Ezt jelzi például, ha arra leszünk figyelmesek, hogy a gyermekünk az egymáshoz hasonló hangzású hangokat nehezebben tudja megkülönböztetni, illetve a hangsúlyozást sem érti megfelelően. A folytatás olvasása →

A gyerekem három éves, és még nem beszél. Ez igen aggasztó! Mit tegyek?

Kedves Szülő!

Az ön által említett eset gyakoribb, mint gondolná, sok szülő találkozik hasonló problémával. Aggodalomra semmi ok, arra azonban érdemes odafigyelni, hogy ha a gyermek legkésőbb három éves koráig nem beszél, mindenképpen érdemes szakemberhez, logopédushoz fordulni. A gyermekek beszéd- és nyelvi fejlődésében nagy egyéni különbségek lehetnek, amelyet környezeti és idegrendszeri tényezők egyaránt befolyásolnak. A lányoknál általában két, fiúknál két és fél éves korban kezdődik intenzív változás. A folytatás olvasása →

Otthon vagyok a másfél éves lányommal. Mit tudok tenni, hogy szépen fejlődjön a beszéde?

Kedves Anyuka!

Beszélgessen minél többet gyermekével, amikor csak teheti, játék, mesélés, vagy akár könyvnézegetés közben is. A gyermek életkorának megfelelően kérdezzen és válaszoljon! Segíthet azzal is, ha lassabb tempóban, tagoltan beszél gyermekével, igazodva a gyermek szókincséhez! Hangutánzó szavakkal, tárgyak, cselekvések megnevezésével, rövid mondatokkal kísérheti a mindennapi tevékenységeiket, vagy akár a közös játékot is. A folytatás olvasása →

Mi lehet az oka, hogy a fiam nem érti, amit elolvas, és folyamatos kudarcok érik emiatt az iskolában?

246712218_38b73a6137_zKedves Anyuka!
Ha a szülők olvasási nehézségekre figyelnek fel gyermeküknél, az első dolog, ami általában eszükbe jut, hogy olvasási zavar állhat a probléma hátterében. Ezt más néven diszlexiaként emlegetik a szakemberek. Sokat halljuk manapság ezt a kifejezést, de vajon mennyire vagyunk tisztában azzal, mit is jelent a szó pontosan?
A diszlexia a tanulási teljesítményt befolyásolja. Megmutatkozhat betűtévesztés formájában, és az is előfordulhat, hogy a gyermek fordított sorrendben olvassa a szavakat, illetve nem érti, amit olvas. Több terület lehet egyszerre érintett, ilyenkor az írás és a helyesírás is nehézségekbe ütközik.

Akadnak olyan gyerekek, akik számára a hangos olvasás jelent problémát, habár a magukban olvasott szöveget megértik. Ők általában könnyebben tanulnak verset is.

A folytatás olvasása →

9 / 9 oldal« Első...56789