A négyéves kisfiam rendszeresen verekszik az óvodában. Az óvónők hiába figyelmeztetik, otthon viszont nincs vele semmi baj. Miért bántja a társait a gyermekem?

Kedves Gábor!

Nincs egyedül! Az ön által említett probléma sok szülőnek okoz fejtörést, de ez nem feltétlenül jelent rosszat. A gyerekcsoportokban megjelenő konfliktusok természetesek, és a mindennapi élet velejárói. Általában azt a viselkedést tekintjük agresszívnak, amelyben tetten érjük a másik gyerek felé irányuló szándékos károkozást, vagy ha az agresszió a feszültségek, az indulatok, és a harag levezetését szolgálja. A folytatás olvasása →

Mit érdemes tudni az autizmusról és hol végzik a szakemberek a szűrő vizsgálatot?

Kedves Szülő!

Az autizmus tünetek és súlyosság tekintetében egyaránt széles skálán mozog. Általában óvodás vagy kisiskolás korú gyerekeknél diagnosztizálható, három éves kor alatt csak kivételes esetben. Elsősorban az idegrendszer fejlődését befolyásolja, rendellenességeket okoz a beszéd- és kommunikáció, illetve a társas készségek területén. Az egyik legfontosabb jel a szülő számára, ha szokatlan, önmagukat ismétlő gondolkodási és viselkedési szokásokra lesz figyelmes a gyermeknél. A folytatás olvasása →

A fiam az iskolában állandóan izeg-mozog, nem figyel. Lehetséges, hogy hiperaktív? Kinövi, vagy forduljak szakemberhez?

Kedves Apuka!

Az egészséges gyerekek is gyakran fészkelődnek az iskolapadban, ha egyéb figyelemreméltó viselkedésbeli és tanulási problémák nem jelentkeznek, nincs ok az aggodalomra. Amikor gyanítható, hogy hiperaktivitás áll a háttérben, a következő tünetekre érdemes odafigyelni. A hiperaktív gyerekeknél a figyelem fenntartása, a koncentrálás, illetve az elmélyülés jelenti a legnagyobb nehézséget. A gyermek fészkelődik, mocorog a padban, sokat beszél, és órán sem tudja megállni, hogy ne a padtársával diskuráljon. A szabályokat és az utasításokat nehezen fogadja el, rakoncátlankodik, és amikor csak teheti lázad a tiltásokkal szemben. A folytatás olvasása →