Második osztályos kisfiam rosszul olvas, és a helyesírással is nehezen boldogul, a fantáziája viszont elképesztően kreatív. Saját meséket talál ki, egyiket a másik után, látszik, hogy mennyire élvezi, és nagyon ügyes ebben. Leckét viszont nem szívesen ír, az iskolában figyelmetlen, emiatt kevesebb a sikerélménye és gyakran rosszkedvű. Hogyan segíthetek neki?

Kedves Zita!

Olyan problémára hívja fel a figyelmet, amellyel szinte minden olyan szülő találkozik, aki tehetséges gyermeket nevel. Egy örök érvényű idézet jut erről eszembe: „a kreatív emberek hibáznak, a rendkívül kreatívak pedig gyakrabban”. A folytatás olvasása →

Nagycsoportos fiam szeptember óta jár logopédushoz, főleg az „r” hang javításával foglalkoznak. Azt is mondta a fejlesztő, hogy a fiam szókincsét is bővíteni kell. Hogyan segíthetem őt ebben?

Kedves Tamás!

A szókincs bővítése a legmókásabb és a legkönnyebb otthoni tevékenységek közé tartozik, semmilyen komoly előkészületet-, sőt erőfeszítést sem igényel, és rengeteg lehetőség nyílik rá a hétköznapokban. A folytatás olvasása →

Elsős kislányom görcsösen fogja a ceruzát, emiatt nem olyan szép az írása. Grafomotoros fejlesztést javasoltak neki. Mit jelent ez pontosan?

Kedves Péter!

Sok elsős kislánynak és kisfiúnak nehéz szépen rajzolni a betűket, ami az ujjak és kéz mozgásának ügyesedésével kezd változni. Érdemes tudni, hogy a gyermekek fejlődése során először a nagymozgások, később a finommozgások érése követi egymást, ennek során az iskolás kor előtt ugrásszerű változásokat tapasztalunk a kézmozgás, vagy akár a szájmozgás fejlődésében is. A folytatás olvasása →

A barátom kislánya gyógytestnevelési úszásra jár, az én fiam gyógyúszásra. Habár egykorúak, mégsem járhatnak ugyanabba a csoportba. Mi a különbség a kétféle úszás között, kinek javasolt az egyik, illetve a másik?

Kedves Balázs!

A kétféle úszást könnyű összekeverni, első pillantásra nem nyilvánvaló miben különbözik a kettő. A gyógytestnevelési úszás a szakszolgálati tevékenységek közé tartozik, és az iskola szervezésében jutnak el a gyerekek az órákra. A folytatás olvasása →

Kisfiam 8 éves és egy ideje felfigyeltem arra, hogy nem egyszer visszakérdez, amikor beszélgetünk, és nem arra válaszol, amit kérdezek tőle. Gyakran van olyan érzésem, mintha nem hallaná, amit mondok neki. Ez a figyelmetlensége miatt van, vagy a hallásával lehet valami baj?

Kedves Dóra!

Köszönöm a kérdést! A szülők általában a figyelmetlenség, és a szétszórtság, vagy akár az engedetlenség számlájára írják, amikor a gyermek értetlenkedik, esetleg nem arra válaszol, amit kérdeznek tőle. A folytatás olvasása →

Másodikos lányom gyógytesnevelésre jár, és rendszeresen végzi az egyéni és az otthonra javasolt gyakorlatokat. Van különbség a kettő között?

Kedves Bori!

Igen, van különbség, a kettő valóban nem teljesen ugyanaz. Az egyéni feladatokat a gyermek a gyógytestnevelés órán végzi, ezek mindig személyre szabottak, és az adott tartásprobléma célzott kezelését szolgálják. A folytatás olvasása →