Második osztályos kisfiam rosszul olvas, és a helyesírással is nehezen boldogul, a fantáziája viszont elképesztően kreatív. Saját meséket talál ki, egyiket a másik után, látszik, hogy mennyire élvezi, és nagyon ügyes ebben. Leckét viszont nem szívesen ír, az iskolában figyelmetlen, emiatt kevesebb a sikerélménye és gyakran rosszkedvű. Hogyan segíthetek neki?

Kedves Zita!

Olyan problémára hívja fel a figyelmet, amellyel szinte minden olyan szülő találkozik, aki tehetséges gyermeket nevel. Egy örök érvényű idézet jut erről eszembe: „a kreatív emberek hibáznak, a rendkívül kreatívak pedig gyakrabban”. A folytatás olvasása →

Hogyan tanulnak a gyerekek olvasni?

Miért könnyebb egyeseknek az olvasás elsajátítása, mint másoknak? Erre a bonyolult kérdésre régóta keressük a választ. Az intelligencia, az gyakorlás vagy a kemény szorgalom sem elég. A sok erőfeszítés ellenére, vannak olyan körülmények, melyek akadályt jelenthetnek a gyermek számára. A társadalmi-gazdasági helyzet például bizonyíthatóan kapcsolható az olvasási készség elsajátításához. A családi-társadalmi háttértől eltekintve, azok a gyerekek, akiknek gyengébbek a szóbeli kifejezési képességeik, és nehézségeik vannak a hallott szöveg feldolgozásával, küzdelmesen tanulnak meg olvasni. Mi rejlik a különbségek mögött? Hogyan alakítunk át elvont jeleket értelmes hangokká és ez miért megy jobban az egyik gyereknek, mint a másiknak? A folytatás olvasása →