A diszkalkúlia hatékony terápiájáról — A Dyscalculine-program

Terápia, amely a számolási zavarok kezelésére szolgál

Beszélgetés Szabó Ottiliával, a Dyscalculine terápiás program kidolgozójával

Melyek a legjellemzőbb tünetei a diszkalkúliának? Mi az a tünet, előjel, amire a szülőnek, pedagógusnak figyelnie kell?
Akkor beszélünk diszkalkúliáról, ha, a mindennapokban amúgy jól teljesítő gyermeknek, súlyos és tartós problémát okoz az élet minden területén (iskolában, otthon) a dolgok megszámlálása, a számnevek használata, a számsorban a számok helyének felismerése, ill. a számfogalma nem életkorában elvárt számkörű. Ha a számnagyságrendek megértésében, az alapműveletek alkalmazásában ügyetlen. A diszkalkúlia közvetlen okát még kutatják, de valószínű, hogy multikauzális, vagyis a diszlexiához hasonlóan, különböző, és rendkívül sokféle eredete lehet, de a neurogén (az idegrendszer működével összefüggő) jellege kifejezett. A folytatás olvasása →