Öt éves kisfiam szeptemberben kezdett logopédiára járni. Nagyon szereti, de a nyelvgyakorlatok közben mindig arra panaszkodik, hogy hányingere van. Nem szeretném, ha emiatt megutálná a gyakorlást. Mit lehet tenni ilyenkor?

Kedves Krisztina!

Gyorsabb a gyógyulás, ha a gyermek szívesen vesz részt a terápiás foglalkozáson, ezért valóban jó lenne, ha ez így is maradna! A gyerekeknél olykor én is tapasztalom, hogy ha terápia közben a nyelv intenzívebb mozgatására kerül sor, vagy ha valamilyen eszköz a szájukba kerül, öklendezni kezdenek. Hasonló oka van, amikor néhány gyermek a tabletta formájú orvosságokat is megtagadja. Ilyenkor mindenképpen érdemes konzultálni a logopédussal, hogy tudjon arról, hogy a gyermek érzékeny ezekre a dolgokra. A közös ötletelés mindig nagyon hasznos szokott lenni! Az is lehet, hogy a szakember már felfedezte a jelenséget, és pálca helyett ropit vagy más rágcsálni valót használ a gyakorlatok során. Kérje a tanácsát!