Online óra hatékonysága diszgráfia esetén

SZÜLŐI KÉRDÉS:

Hetedikes fiam diszgráfiás. Nagyon sajnálom, hogy a logopédiai fejlesztés a karantén miatt most számítógép elé kényszeríti. Van esély arra, hogy így is fejlesztő hatásúak lesznek ezek az alkalmak?

Kedves Balázs!

A karantén miatt valóban kialakulnak olyan helyzetek, amik nem feltétlenül a legoptimálisabbak, de szerencsére működőképesek.

A diszgráfia hátterében sok tényező állhat, egyénenként változó. Sőt, megjelenésében is különböző lehet. Az online logopédiai terápia diszgráfia esetében is hatékony, a részképességek fejlesztése számítógépes eszközökkel is megvalósulhat. Az íráskészség gyengesége, a helyesírás gyakorlása szerencsére nem csupán írással fejleszthető. Továbbá a technika lehetőséget ad arra is, hogy írásos anyagnál a kézírásról készült fénykép a szakemberhez visszajusson, így igazából ez sem okoz gondot.

Javaslom, magyarázza el fiának a gyakorlás fontosságát, és biztosítsa őt támogatásáról! Mivel már nagyobb, valószínűleg önállóan végzi a gyakorlást, segítsen neki a megfelelő gyakorlási idő kijelölésében! Remélem, hogy a következő hetek legalább részben eloszlatják majd kételyeit a terápia hatékonyságát illetően.

Fotó: Jo