A kislányomat a diszkalkuliája miatt nagyon sok kudarc éri az iskolában. A szakértői véleménye alapján differenciáltan oktatják. Szeretném tudni, hogy mit jelent az pontosan, matematika órán milyen módon dolgozhat ilyen esetben?

Kedves Zita!

A diszkalkuliások átlagos vagy afeletti intellektuális képességeik ellenére nem túl jól számolnak. A számmegértési problémájuk a sérült vizuális, térbeli és tapintási információ megértésből és sorba állításból, a hiányos figyelemből, a korlátozott memóriakapacitásból, vagy a motoros eltérésekből adódhat. Az iskola módszereivel, eszközeivel segítheti a diszkalkuliás tanulókat, így elkerülhetők mindennapos kudarcaik. A tanuló egyéni fejlesztési terve alapján a pedagógus dönti el a differenciálás módját, idejét, és építi be az óratervébe.

Az alábbi tippek segítségével bármely életkorban könnyebben haladhat egy diszkalkuliás diák. Kapjon lehetőséget, hogy nagyobb méretű négyzetrácsos lapokat vagy füzetet használjon, jelölje a tevékenységek folyamatát napi táblán, naptárban, és használjon a tanórán egységes, egyezményes jeleket a matematikai problémák jelölésére! Legyenek az asztalán színes ceruzák, és használja azokat a matematikai jellemzők megkülönböztetésére! Dolgozzon manipulálható, jól tapintható eszközökkel (szárított vagy ehető magokkal, gabonaszemekkel), és végül, de nem utolsó sorban mnemotechnika használatával tanulja meg a matematikai koncepciókat, a műveletek lépéseit! Memóriajátékokkal fejleszthetik a matematikai információ megtartását vagy visszakeresését, rendszeresen készítsenek a feladathoz diagramokat, táblákat, táblázatokat, a matematikai műveleteket lerajzolhatja, és kapjon kevesebb házi feladatot.

 

Forrás: www.dyscalculine.com