Figyelemzavar és nyelvtanulás kapcsolata

Nikolett lányomnál figyelemzavart állapítottak meg, jelenleg 4. osztályos, ebben az évben kezdett angolul tanulni, kérelmeztem az értékelés és minősítés alóli mentesítését ebből a tárgyból, mivel ez megy neki a legnehezebben. A szakértői bizottsági vizsgálat után nem merült fel az idegen nyelv értékelés és minősítés alóli mentesítése, és mivel ezt utólag kértem, nem is kaptam meg a bizottságtól. Mit tegyek?

Kedves Hajnalka!

Szeretném megnyugtatni, hogy a bizottság javaslata a gyermek fejlődését leginkább inspiráló kihívásokat is szem előtt tartja. Nikolett alsó tagozatos, most kezdte a nyelvtanulást, a differenciált nevelése-oktatása azt is igényli, hogy ő maga is kellő energiát fektessen a tanulásba.  Legalább egy tanévet érdemes még várni, hogy alakul a teljesítménye, miképpen fejlődik, ha mindezekről pontosabb képet lehet alkotni, és jobban körvonalazódik, hogy a szakértői véleményében a számára meghatározott pedagógiai habilitáció, rehabilitáció ill. a tanórai differenciálás miként segítette őt, könnyebb eldönteni, mi a helyes döntés a későbbiekre vonatkozóan. Ha már mindezek látszanak, és kiderül, hogy Nikolett milyen módon, mennyi energiát fektet az angol nyelv tanulásába, időszerű mérlegelni a következő lépést.