Öt éves kisfiam logopédia foglalkozásai online óra keretében valósulnak meg. Nagyon örülök neki, hogy a karantén és a nyári szünidő alatt is zajlik a fejlesztése. Úgy érzem viszont, hogy nagyon nehezen érti a gépen keresztül hallottakat, folyamatosan magyaráznom kell neki, hogy mit vár tőle a logopédus. Mi lehet ennek az oka? Érdemes jobb hangszóróval próbálkozni?

Kedves Zita!

Nagyon örülök, hogy Önöknél is megfelelő formában zajlik az online logopédiai terápia. A gépen keresztüli kommunikáció valóban nehezebb, több figyelmet igényel a gyermek részéről, ez sokaknak nehéz feladat.

Először is szeretnék a hangszóró problémára reagálni. Nyilván érdemes kipróbálni, hogy esetleg más hangosítás mellett is fennáll-e a nehézség. Megoldás lehet, ha a gyermek fülhallgatót vesz fel, így közvetlenebbül érnek el hozzá a hallottak. Azonban fia életkora miatt a foglalkozások hatékonysága az Ön jelenlétén is múlik, ezért ha fülhallgatót használnak, célszerű megoldani, hogy Önnek is legyen egy, hogy hallja mi zajlik az órán, és miben tud fia segítségére lenni.

Érdemes azonban tudni, hogy a hangszórón keresztül követett foglalkozás nehéz érthetőségét más is okozhatja. Figyelem zavar, auditív differenciálási képesség zavara, beszédészlelési gyengeség, sőt akár gyengébb hallás is állhat a háttérben. Ha ezek valamelyike jelen van, akkor már korábban is voltak jelei. A terápiás segítség során különösen érdemes erre kiemelt figyelmet fordítani a mostani helyzetben. Nyugodtan vegye fel ez ügyben a kapcsolatot a logopédussal.

Ha az említett területek valamelyikén fia elmaradással küzd, most több otthoni segítségre lesz szüksége, amit nem ért, szükséges lehet megismételni, vagy nagyobb figyelmet fordítani arra, hogy a gyakorlás alatt teljes csend vegye őt körül. Bizonyára fejlesztő hatású gyakorlatokat is ad a logopédus.

Remélem, hogy a továbbiakban is hatékony formában fognak megvalósulni az online logopédiai fejlesztések, kitartást kívánok a sok gyakorláshoz!