A kisfiam rendszeres asztmás rohamoktól szenved. Sok dolgot kipróbáltunk már a gyógyulás érdekében, és van is javulás. Minden újdonságra nyitottak vagyunk, ami segíthet. Azt hallottam, hogy a gyógytestnevelés is hozzájárulhat a gyógyuláshoz. Ez tényleg igaz?

Kedves Gyöngyvér!

Minél több oldalról megtámogatott az asztma gyógyulása, annál hatékonyabb a gyógyulás. A gyógytestnevelés valóban remek kiegészítő terápia az asztma kezelésében. A harmónikus izomfejlesztés és tartásjavítás rendszeres gyakorlása, illetve a speciális légző gyakorlatok megtanítása sokat segít a fulladásos tünetek megelőzésében.

A rendszeres gyógytestnevelés és speciális légző gyakorlatok tanulása a rohammentes időszakokban történik, hatására a gyermek a roham idején is képes a helyes légzésre, ennek köszönhetően könnyebben vészeli át a fulladásos rohamot is.

A légző gyakorlatok titka, hogy a gyermek orron keresztül vesz levegőt, a kilégzés pedig szájon keresztül történik, ami enyhíti a kis hörgők görcsét is. A gimnasztika mozgásai az adrenalin kiválasztást segítik, ezek pedig ugyancsak oldják a hörgők görcsösös összehúzódását, sőt szerencsés esetben meg is akadályozhatják a görcsök kialakulását.

A betegség kezdetén megfigyelhető, hogy a légzésmód megváltozása csak a fulladásos rohamok alatt figyelhető meg. Tünetmentes időszakban a légzőizmok működése teljesen normális. Az egyre gyakoribbá váló nehézlégzések, fulladások következtében a nem kívánt mechanizmusok rögzülnek és panaszmentes időszakban is megfigyelhetővé válnak. Ezért rendkívül fontos, hogy még a kezdeti stádiumban elkezdjük a légzőtorna megtanítását, amikor még lehetőség van elkerülni a panaszok súlyosbodását. Azonban a későbbiekben is áldásos hatásúak, és nagy mértékben hozzájárulnak a tünetek enyhüléséhez. Mindenképpen javaslom ezzel a terápiás lehetőséggel is megtámogatni a gyermek gyógyulását. A részletek kapcsán javaslom forduljon szakemberhez!

Másodikos lányom gyógytesnevelésre jár, és rendszeresen végzi az egyéni és az otthonra javasolt gyakorlatokat. Van különbség a kettő között?

Kedves Bori!

Igen, van különbség, a kettő valóban nem teljesen ugyanaz. Az egyéni feladatokat a gyermek a gyógytestnevelés órán végzi, ezek mindig személyre szabottak, és az adott tartásprobléma célzott kezelését szolgálják. A folytatás olvasása →

Másodikos lányom gyógytesnevelésre jár, és rendszeresen végzi az egyéni és az otthonra javasolt gyakorlatokat. Van különbség a kettő között?

Kedves Bori!

Igen, van különbség, a kettő valóban nem teljesen ugyanaz. Az egyéni feladatokat a gyermek a gyógytestnevelés órán végzi, ezek mindig személyre szabottak, és az adott tartásprobléma célzott kezelését szolgálják. A folytatás olvasása →

Óvodás gyermekem az óvodai foglalkozásokon nehezebben barátkozik a számolással, mint a társai, ezért fejlesztő pedagógus is foglakozik vele. A gyógytestnevelés segíthet neki a gyorsabb fejlődésben?

Kedves Emese!

Bizony segíthet! Sokan nem is gondolnák, hogy a részképesség zavarok, mint például a fejlesztést igénylő számolási nehézségek könnyebben és gyorsabban javulnak, ha a hagyományos gyógypedagógiai foglalkozások mellett mozgásfejlesztéssel is segítjük a gyógyulást. A folytatás olvasása →