Mit jelent a gyógytestnevelésben a II/A és a II/B kategória?

Szülői kérdés:

Milyen kategóriák szerint különböztetjük meg az enyhébb és gondosabb figyelmet igénylő belgyógyászati és mozgásszervi problémákat?

Kedves Ibolya!

Az iskolakezdés izgalmai közepette gyakran indul az év azzal, hogy az iskolaorvos vagy az ortopédszakorvos gyógytestnevelést javasol a gyerekeknek. Ilyenkor megilletődünk, mit is jelent pontosan a megállapított kategória, amit gyermekünk kapott. Íme, egy rövid áttekintés, ami segít az értelmezésben.

Az említett kategóriák az enyhébb illetve gondosabb figyelmet igénylő mozgásszervi és belgyógyászati problémák besorolására szolgálnak. A II/a kategóriába azok a gyerekek tartoznak, akiknél kisebb mozgásszervi, esetleg belgyógyászati problémák jelentkeznek. Ők a heti három gyógytestnevelés óra mellett a hagyományos testnevelés órákon is részt vehetnek. Érdemes figyelni arra, hogy mindennapra jusson a mozgásra szánt órákból. A hagyományos és gyógytestnevelés órák ideális arányáról kérjük az iskolaorvos tanácsát.

A II/b kategória esetében az ide sorolt gyerekeknél felmerülő mozgásszervi, és belgyógyászati panaszok nagyobb figyelmet igényelnek, számukra a hagyományos testnevelés órák helyett elsősorban a gyógytestnevelés órák a legideálisabbak. A mozgásra szánt órák száma egy héten három-öt óra időtartamban a legegészségesebb.

A kép szerzője: ju-leo